Kies een locatie

    Kies een startdatum

      Let op: inschrijven via Internet Explorer (IE) geeft problemen, graag een andere browser gebruiken

      LESDAGEN

      Maand
      Dag

      Lestijden

      Reservedag(en)

      DOCENT

      PERIODE

      AANTAL DEELNEMERS

      Minimaal

      Maximaal

      Kosten € 250,00

      Accreditatie

      Accreditatie wordt aangevraagd bij SKJ, Registerplein en Ingrado

      Duur

      1 dag (7 uur)

      Certificaat

      Na afloop, wanneer is voldaan aan de toetsingscriteria

      Vorm

      Klassikaal

      Toetsing

      Voldoen aan aanwezigheidsplicht en actieve en coöperatieve deelname aan de masterclass


      Inhoud

      Tijdens deze masterclass krijg je een inkijk in de basisbeginselen van jongerencoaching. We gaan ervaringsgericht aan de slag met de best practices uit onze Opleiding Jongerencoach. Je krijgt handvatten die je direct in de praktijk kunt brengen.

      Onderwerpen die in de opleiding aan bod komen zijn:

      • Wat is coaching en wat kenmerkt een goede coach?
      • De belevingswereld van jongeren; de basis van verandering en ontwikkeling
      • Constructieve vragen stellen; de ingang in de belevingswereld van jongeren
      • Ingrediënten voor succesvolle coaching
      • Introductie in de methodiek voor doelgericht coachen; Het Kompas
      • Praktische tips & tricks

      Leerdoelen

      Na het volgen van deze training weten professionals wat er in de basis voor nodig is om een goede jongerencoach te zijn qua kennis, vaardigheden en attitude/mindset en hebben ze hier op een interactieve manier aan geproefd d.m.v. oefeningen.

      Aan het eind van deze training hebben deelnemers de meerwaarde van Jongerencoaching ervaren en zien ze op welke punten ze zelf kunnen groeien.

      Leerdoelen:

      1. Aan het einde van deze dag kun je benoemen wat de verschillen zijn tussen de rol van coach en begeleider en kun je benoemen wat de rol van jongerencoach inhoudt.
      2. Je bent in staat m.b.v. het communicatiemodel in 1-op-1 contact met jongeren onderscheid te maken tussen een situatie waarin een jongere zit en het model van de wereld van een jongere.
      3. Je bent in staat om m.b.v. het communicatiemodel gerichte vragen te stellen richting de binnenwereld van de jongere om de oorzaak van bepaald gedrag te achterhalen.
      4. Je kunt onderscheid maken tussen open en gesloten vragen en bewust gesloten en open vragen toepassen in een gesprek met een jongere.
      5. Je kunt aanwijzen welke ‘succes ingrediënten in coaching’ jij in je gesprekken al voor elkaar hebt en welke je kunt verbeteren.
      6. Je kunt m.b.v. Het Kompas jongeren d.m.v. vragen laten ontdekken welke doelen ze willen bereiken en kunt ze hiermee motiveren.
      7. Je kunt de verschillende elementen van ‘een ervaring’ benoemen en hier gericht naar vragen bij een jongere.
      8. Je bent in staat de verschillende elementen van ‘een ervaring’ uit te vragen binnen de context van een probleemsituatie.
      9. Je hebt ontdekt op welke gebieden je nog kan ontwikkelen als jongerencoach.

      Doelgroep

      De masterclass is bedoeld voor professionals die met jongeren werken of willen werken. Voorkennis op het gebied van coaching is niet vereist. De inhoud kan qua niveau worden aangepast op de doelgroep.

      Werkwijze

      Onderdelen die in de masterclass steeds terugkeren zijn:

      1. Bespreking van de theorie aan de hand van presentaties.
      2. Interactieve bespreking van de leerstof en discussie.
      3. Demonstraties, praktische oefeningen en rollenspellen.
      4. Praktijkopdrachten en eigen casuïstiek.

      Toetsing

      1. Voldaan aan aanwezigheidsplicht.
      2. Actieve en coöperatieve deelname aan de opleiding.

      De deelnemer ontvangt na afloop van de masterclass het getuigschrift wanneer voldaan is aan bovengenoemde criteria.

      Accreditatie

      Accreditatie wordt aangevraagd bij:

      • SKJ
      • Registerplein
      • Ingrado

      Docenten

      Hieronder een overzicht van de docenten die deze opleiding geven.

      P. den Bakker -