Of wil je een opleiding op maat? Neem dan nu contact met ons op via de mail of bel!
Voor deze opleiding zijn nog geen lesdagen of locaties ingepland. Laat je gegevens achter dan houden we je op de hoogte wanneer de eerstvolgende opleiding start.
Let op! Deze mail kan in uw spambox terecht komen.
Deze opleiding zit helaas al vol. Laat je gegevens achter dan houden we je op de hoogte wanneer er toch nog een plekje vrij komt.
Let op! Deze mail kan in uw spambox terecht komen.
Duur
9 uur
Kosten v.a. € 375
Prijs kan verschillen per locatie en startdatum. Excl. literatuur.
Catering
Opleidingen op locatie zijn incl. lunch, koffie en thee.
Professionals in de ggz ervaren helaas geregeld een burn-out of het gevoel van overbelast-zijn in hun dagelijkse werk. Hoe herken je mogelijke oorzaken van burn-out of overbelasting? En, belangrijker nog, hoe kun je eraan werken om minder last van stress te hebben tijdens het werk en hoe kun je je werkplezier vergroten? In deze training leer je hoe je de theorie van de Schematherapie kunt inzetten om beter zicht te krijgen op potentiële risicofactoren. Niet-helpende copingstrategieën van de zorgprofessional (coping modi uit de Schematherapie) worden in verband gebracht met een toename van emotionele uitputting. Je leert hoe je eigen schema’s en modi een rol spelen bij je lichaamsbewustzijn, de wijze waarop je met stress omgaat en de manier waarop je prestaties levert in je werk. Tijdens deze korte opleiding ga je natuurlijk ook veel oefeningen doen.
Het uitgangspunt van deze opleiding is dat jouw veerkracht als ggz-zorgprofessional verbetert. De focus ligt op het scheppen van een veilige en ontspannen sfeer, om nieuwsgierig nieuwe interventies uit te leren proberen en samen plezier te maken.
Uiteraard komt de theorie aan bod: je krijgt een overzicht van recent en uiteenlopend wetenschappelijk onderzoek op het gebied van burn-out, schema’s van de therapeut, stress-mindsets, ademhaling, lichaamsbewustzijn en systeemdenken. De nadruk bij opleidingdag 1 en de 2 opvolgende bijeenkomsten ligt op het praktisch oefenen met de diverse begrippen en het meer leren spelen in de therapiekamer.
Onderwerpen die in de opleiding aan bod komen zijn:
Na afloop van de opleiding:
Deze opleiding is bedoeld voor professionals met een afgeronde hbo- of universitaire opleiding in de (geestelijke) gezondheidszorg.
Om toegelaten te worden tot de opleiding moet je voldoen aan alle van de volgende criteria:
Kennis van Schematherapie is niet noodzakelijk om deze opleidingdag te kunnen volgen.
Je gaat leren aan de hand van:
Toetsing vindt plaats door middel van het opstellen van een persoonlijk modusplan en persoonlijk veerkrachtplan.
Het is niet toegestaan om op structurele basis een deel van de les te missen. Ook niet als je daarmee binnen de maximale absente uren blijft. Uiteraard is het voor je eigen leerrendement, maar ook voor de veiligheid van de groep van groot belang dat je zoveel mogelijk aanwezig bent.
Je ontvangt na afloop van de opleiding het certificaat wanneer voldaan is aan onderstaande criteria:
Ter voorbereiding op de lesdag kun je de volgende literatuur lezen. Dit is niet verplicht:
Voor verdere verdieping is onderstaand interessant:
Het uitgangspunt van deze opleiding is dat jouw veerkracht als ggz-zorgprofessional verbetert. De focus ligt op het scheppen van een veilige en ontspannen sfeer, om nieuwsgierig nieuwe interventies uit te leren proberen en samen plezier te maken.
Uiteraard komt de theorie aan bod: je krijgt een overzicht van recent en uiteenlopend wetenschappelijk onderzoek op het gebied van burn-out, schema’s van de therapeut, stress-mindsets, ademhaling, lichaamsbewustzijn en systeemdenken. De nadruk bij opleidingdag 1 en de 2 opvolgende bijeenkomsten ligt op het praktisch oefenen met de diverse begrippen en het meer leren spelen in de therapiekamer.
Onderwerpen die in de opleiding aan bod komen zijn:
Wil je weten waar en wanneer deze opleiding van start gaat? Of welke lesdagen er gepland zijn voor een specifieke opleiding? Kies dan een locatie en een startdatum en zie alle praktische informatie.